| Sponsored links |
| |
| ||||
| Volgens mij is het gezonder (doch onsmakelijker) om het op te halen dan om te snuiten. Maar ik weet niet precies waarom! P
__________________ Veni, Vidi, Morti. |
| ||||
|
Welkom MAG. Mij lijkt het persoonlijk gezonder om te snuiten, het zijn toch een soort overbodige "antistoffen" die je lichaam aanmaakt, die "eruit" moeten. Misschien komt het gerucht dat je beter je neus kunt ophalen om het vervolgens in te slikken (eet smakelijk allemaal) van het "feit" dat je je neuswand en slijmvliezen extra belast (en zo een nog onbehaaglijker gevoel creëert) door het snuiten, wat veel mensen harder doen dan nodig is. Niet te vergeten de rode, pijnlijke neusvleugels die je krijgt wanneer je regelmatig met een zakdoek in je neus knijpt om te snuiten. Desnietaltemin zeg ik dus: snuiten, maar doe het met beleid
__________________ This post is provided to you "as is" with no express or implied warranty for accuracy or accessibility. |
| ||||
|
Je mag je neus niet ophalen Je neus ophalen is beter dan je neus snuiten. Het virus dat verkoudheid veroorzaakt, vermeerdert zich namelijk in je neusslijmvlies. Door je neus te snuiten oefen je veel druk uit op dat slijm en pers je het in de verschillende holtes in je hoofd. Het gevolg: een verhoogde kans op voorhoofdsholte-, bijholte- of zelfs oorontsteking. Als je je neus ophaalt, zuig je het slijm (en dus ook de virussen) juist weg uit je hoofdholten. Minder aangenaam voor je omgeving wellicht, maar dus wel beter voor je zelf. Wil je toch liever je neus snuiten, doe het dan neusgat voor neusgat. Dan is de overdruk in je neus, en dus het 'perseffect', een stuk minder. bron: Griep - GezondheidsNet P
| ||||
| Citaat:
edit: o wacht, op de site is de eerste zin vet gedrukt
__________________ This post is provided to you "as is" with no express or implied warranty for accuracy or accessibility. |
| ||||
|
Wow!! Ok, dus hoewel het virus zich vermeerderd in het slijm (vermeerderd en niet "gevangen"?) wil je graag dat het uit je lichaam gaat, maaaaar door te snuiten 'duw' je het dus juist verder in holtes die daardoor ook geinfecteerd worden. Ok, dat klinkt min of meer logisch ;-) |
| ||||
| Citaat:
mythes. En natuurlijk heeft P weer eens gelijk. In de woorden van Percival Cox: 'God, my brilliance is becoming kind of a burden' P
| ||||
|
eindelijk een groot raadsel opgelost... maarrrrr het is wel echt heel kut als je in de trein naast iemand zit die om de 15 seconden zn neus ophaalt...
__________________ Als je een appel voor een fles badschuim aanziet, heeft de eetopvoeding gefaald. Als een kleuter, rollend in het zand, grijpt men mij bij de pols. |
| ||||
| Citaat:
You are just another bastard. A bastard-coated bastard with bastard-filling
| Favorieten/bladwijzers |
| Labels |
| raar, verkoudheidsvraagje |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |
| | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Ik stond er ff raar van te kijken | niArbAuqA | Funny Files | 3 | 6 mei 2005 14:53 |
| vriendin dit raar. | Speedfreakssj | Sex, Relaties & Psychologie | 93 | 15 augustus 2003 17:45 |