Daar heb je voor een deel gelijk in. Feit blijft dat het topictitel het woord racsisme gebruikt, en dat woord betekend niets anders dan het onderscheidt maken tussen rassen, wat een ander daar ook voor invulling aan mag geven. Als ik tegen een Marokkaan zeg dat hij stinkt is dat géén racsime, hoogstens een belediging (of gewoon een constatering). Al zal hij, zoals je al zegt, waarschijnlijk aannemen dat ik hem discrimineer. Zoals de waard is vertouwd hij zijn gasten lijkt me.
Als ik tegen een Marokkaan zeg dat alle Mongolen smerige teringhonden zijn, dan kun je spreken van racsime. Marokkaans is immers geen ras, maar een volk dat bij het ras Mongolen hoort.
Zo wordt het wel steeds vager. Als ik onderscheidt maak tussen Marokkanen en Turken ben ik slechts aan het discrimineren, maar tussen Hollanders en Marokkanen maak ik mij schuldig aan racsime. Het is toch wel een lastig punt ja!
Maaarrrr, definitie is definitie, ook al snapt niemand hem, dan moeten ze dat woord ook niet gebruiken. Je moet geen woorden gebruiken waarvan je de betekenis niet kent. Dat kan nogal dom overkomen toch?
P